Zadbanie o pracę serca

Prowadzenie zdrowego stylu życia pozwoliłoby zapobiec 80% zawałów serca. Zwróć uwagę na niektóre z najważniejszych rzecz, które możesz przestrzegać aby do tego nigdy nie doszło.

Wysokie ciśnienie tętnicze.

Nadciśnienie tętnicze jest jednym z czynników zwiększających ryzyko zawału serca. Dlatego niezbędne jest podjęcie działań mających na celu osiągnięcie odpowiedniego ciśnienie w żyłach. Polecana jest diet bogata w warzywa, rośliny strączkowe, owoce i niskotłuszczowe produkty mleczne. Pół godziny chodzenia dziennie lub umiarkowanego wysiłku fizycznego jest bardzo przydatne w zapobieganiu temu zaburzeniu. Aby chronić ogólne zdrowie i utrzymać serce w dobrej kondycji należy codziennie jeść owoce: tylko jeden owoc dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia problemu z sercem nawet o 34%, jak pokazują badania Uniwersytetu Oksfordzkiego. Owoce są prawdziwą ochroną dla serca, ponieważ są bogate w potas, błonnik, kwas foliowy i przeciwutleniacze. Jeśli jesz 3 lub 4 porcje dziennie, to jeszcze lepiej.

Praca.

Zbyt długi czas spędzony w pracy jest szkodliwy dla twojego długoterminowego zdrowia sercowo-naczyniowego. Praca przez ponad 46 godzin tygodniowo zwiększa ryzyko zawału serca, dusznicy bolesnej lub innych rodzajów niewydolności serca.

Picie herbaty chroni przed ryzykiem zawału serca.

Jeśli lubisz herbatę jakiegokolwiek rodzaju (zielona, czerwona, czarna…), znajdziesz w niej sojusznika dla swojego serca. Osoby, które piją co najmniej jedną filiżankę dziennie, są o 35% mniej narażone na problemy sercowo-naczyniowe, w porównaniu z tymi, które ich nie pij. Napój ten zapobiega gromadzeniu się wapnia w tętnicach.

Emocje.

Dbałość o dobre samopoczucie emocjonalne jest podstawą do utrzymania dobrego stanu zdrowia serca. Smutek, złość czy nawet nadmierna euforia mogą zdestabilizować nawet najzdrowsze serce. Chociaż bezwzględne ryzyko zawału serca związanego z intensywnymi emocjami jest niskie, to jednak istnieje. Unikaj więc w miarę możliwości sytuacji, które cię denerwują, a jeśli nie masz innego wyboru jak stawić im czoła, rób to ze spokojem, starając się relatywizować moment i pomagając sobie technikami relaksacyjnymi.

Udostępnij: